Followers

IMPORTANT NOTES

1. All item will be reserved for only two days.

2. Serious buyer only. No fussy buyer.

3. Kindly proceed with the payment once i have send you the quotation within two days to avoid any cancellation.

4. Happy Crafting!!!

5. Feel free to view my online blog catalogue. Thanks.

December 28, 2010

FED UP

Salam Semua. Bulan 12 nih mmg bulan paling hectic for me...Banyak benda nk kena wat...Kerja diopis makin bertambah...Kekadang tu rasa mcm nk tinggalkan aje dunia kraf nih,,ditambah lak lagi dengan perangai customer yg cam **** (some of my customer jew)...tapi disebabkan some nih,,,saya rasa geram sesangat..Saya bukannya full time okay dalam bidang kraf nih,,saya buat tuk part time pon..untung pon xbnyk,,nak ikutkan hati nk tinggalkan ajer wat bisnes craft nih,,tapi saya kesian lak kat customer sy yang laen tuh,,yang setia beli barang dengan saya,,tapi disebabkan segelintir yg perangai cam ****,,rase fed up giler...,xpayahlah nk mintak2 kurang setakat beli xsampai RM10.00...yg xtahan tuk customer yg nk COD lak,,beli xsampai lam RM10,,,,pastu nk kena deliver lagik kat diowg,,,mai aiii,,melampau nih,,alasan xtau jalan nk ke rumah lah,,,xfamiliar lah ngan area gombak,,kalo xfamiliar,,then xpyh lah prefer nk COD....dengan duet minyak keta lagik nk anta brg tuh kat kowg,,mmg xberbaloi,,,,laen lah beli RM50 keatas ker,,,dengan ikhlas hati saya leh wat delivery...ntahlah,,kadang2 sikap customer tuh sndr yg wat saya rase fed up ngan bisnes kraf nih....sekian........sorry pada sesapa yang terasa....ko nk terasa pon,,aku xkesah,,,sbb letih nk jaga perasaan orang nih,,perasaan kiter bukannya dier peduli pon..ko xnak beli kat aku pon,,aku xkesah....

9 comments:

wani said...

sabar cik suha,saya pun kekadang naik fed up...yo yo ooo msg kita tergedik2 asyik membalas msg gtau perihal kraft kite(dh custmer pun tanya)last2 kensel...sakit ati...kadang2 rasa nak pencen tp tula sayanggak pada customer lain kan...sabar je la

suha said...

tu lah wani....sebab kesian ngan customer yg salu amek ngan suha jer..sabar je lah....

tiongTiong coming... said...

salam...sy pn mengalami nsib cm akak gak kekdg...pas2 kn kwn2 sy pn ad gak yg kne n dia ckp dier berkeras jer..mean kalu nk kurang hrga gak mst beli lebih dr bil tertentu la..kalu xnk, order ngn org lain...ha..kte kne cmnih la...

suha said...

tu lah kan,,,,kena berkeras sket....xleh nk guna lagi dah terms customer always right...right kepala lutut dier lah...wakakakakak....

faiezah@intan said...

hi...sy sokong dgn suha, wani n tiong2...sy pn mengalami nasib yg sm...ada teruk gak kena...ramai sgt nk mntk diskaun...beli x seberapa pn...ada yg tanpa usul periksa malukn sy lg...siap kata mkn duit haram tu...susah nk jg hati diorg ni (ati kite sape nk jg!!)

suha said...

tau xper faiezah...geram tol....dier lom penah tgk tokei kedai maki customer lagik nih...kalo setakat beli xsampai rm10 tuh,,,xder hal pon lah kalo dier xnak beli kat kiter...cit podahhh

SoNice said...

kalau beli tak sampai rm10 tapi nak diskaun lagi...baik tak yah layan la...suh dia buat sendiri kalau nak murah!kita pun bukan hard up sgt duit dia tuh kan..

msraiza said...

Saya setuju tuh.. ada customer yg byk songeh .. sy rasa as crafter, kita berhak tentukan harga hasil tangan kiter coz titik peluh n susah payah kiter kan... dan kiter kene firm dgn harga tersebut.. if agreed dgn harga yg kiter tetapkan then proceed, kalo x agreed ... tak payahlah berurusan... so masing² x sakit hati kan..

Liza A. said...

Hehe...marah nampak semua. Samalah dgn saya, nak kualiti bagus tp nak murah...kena pi beli kat kilang lah jawabnya hehe...dijamin murah. Tapi, bukan boleh beli satu, kenalah beli banyak. Ada cust. yg boleh pula bayar tak cukup?!??? haish...malas nak layan first time buat takpe, next time, sorrylah nak layan hehe....